Köpvillkor

Var god läs genom och godkänn hela detta dokument innan ni lägger beställning hos oss.


1. INFORMATION
Pryljakt.nu baserar sitt sortiment på produkter vi själva tycker är roliga och vill ha. Vi tror detta är en bra utgångspunkt för att erbjuda bra produkter till våra kunder. När du handlar på pryljakt.nu godkänner du köpevillkoren. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande. Vid försäljning till konsument följer vi konsumentköplagen samt distans- och hemförsäljningslagen. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.


2a. PRIS OCH BETALNING
Priserna på pryljakt.nu är inkls frakt.
Följande betalmedel är möjligt:

  • Betalkort - VISA / MASTERCARD via Payson
  • Faktura - via Payson
  • Banköverföring - via Payson
  • Betalningsvillkor anges i kassan beroende på vald betalningmetod.



    2b. OM PAYSONFAKTURA
    Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
    Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
    Information om pantsättning
    Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.


    3. FRAKT OCH LEVERANS
    För att erbjuda bästa möjliga pris samarbetar pryljakt.nu med leverantörer i Asien. Våra leverantörer skickar varorna direkt hem till er utan mellanhänder. Detta ger bästa möjliga pris men kanske något längre leveranstid än vad du är van vid.
    När varorna kommer till Sverige är det posten som tar över och slutligen levererar varan hem till dig.
    Normalt levereras alla varor mellan 8-30 dagar. Vissa enstaka varor kan dock ta lite längre tid men inte över 45dagar.
    Små paket levereras direkt hem i brevlådan medans paket som ej ryms i brevlåda hamnar hos närmaste postombud och du får en AVI hem i brevlådan.
    Vid beställning av flera artiklar kan dessa komma att levereras som flera paket. Detta sker i de fall produkterna kommer från olika tillverkare. Du får då som kund mer än ett paket hem och dessa kan levereras på olika datum

    Under det Kinesiska nyåret håller våra leverantörer stängt för utskick av varor. Detta sker under Februari månad. Beställningar som gör under denna period kan alltså fördröjas med upp till 30 dagar extra. Men självklart hanteras alla beställningar och support från Sverige och av svensk personal.


    4. ÅNGERRÄTT OCH RETUR
    Som privatperson har du enligt distans- och hemförsäljningslagen(DHL) rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar(dock lägst 7 arbetsdagar) från det datum du mottagit varan. Vill du ångra ditt köp kontaktar du oss för ett returgodkännande.
    Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till DHL sker på kunds bekostnad då DHL ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Paket som returneras p.g.a. ångerrätt skall vara i väsentligt oförändrat skick. Skickas en produkt tillbaka i olämpligt emballage kan returen nekas helt och hållet.
    Alla returer till oss sker till svensk adress. Du behöver alltså inte skicka varan tillbaka till Asien.


    5. TRANSPORTSKADA
    Om du mottagit en vara som är skadad skall du omgående kontakta oss när detta upptäckts. Normalt sätt kan vi ersätta skadade varor med ny eller ersätta dig för produkten du köpt.


    6. AVBESTÄLLNING
    Du har möjlighet att avbeställa din order innan varorna har skickats. Normalt sätt behandlas och skickas alla beställningar inom 48h och du får ett mail när detta skett. Avbeställning efter att varor skickats är inte möjligt utan då måste du utnyttja din ångerrätt och skicka tillbaka varan till oss istället.


    7. REKLAMATION
    Du har rätt att reklamera en vara som har fabrikationsfel. Kontakta oss så löser vi detta på bästa sätt. Det kan handa om att få en helt ny produkt, att vi reparerar varan eller att du får pengarna tillbaka. Vi gör enskild bedömning för varje fall.


    8. ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET
    Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka det du betalat för varan inom 30 dagar från den dag då vi mottagit varan och godkänt returen. Du betala själv returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar fraktkostnaden för att sända så kallade ersättningsvaror vid reklamation.

    OBS! Returer som skickas in utan returgodkännande från oss accepteras ej.


    9. PERSONUPPGIFTER
    När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen(PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.


    10. TULL OCH MOMS
    När vi skickar produkter från land utanför EU till Er räknas Ni som importör och kan bli skyldig att betala tull och moms för varan. Vi på Pryljakt ersätter våra kunder för tulldeklarationskostnader och moms. Kontakta oss snarast så löser vi detta!
    Vårt största mål i vår verksamhet är att ha nöjda kunder och leverera bra produkter till fantastiska priser.


    11. ICKE UTHÄMTADE PAKET
    Alla beställda varor måste uthämtas vid leverans. Att inte hämta ut sitt paket är inte samma sak som att ångra/returnera en vara. Om paket från oss inte hämtas ut måste vi debitera kunden en avgift för att täcka våra kostnader. Priset för ej uthämtat paket är 20% av beställningens värdet, dock lägst 100kr inkl moms.