Frågor & Svar

Här samlar vi dom vanligaste frågor vi får från våra kunder.


Vad har ni för leveranstider?
Leveranstiden på våra produkter är 8-45 dagar. Våra produkter levereras direkt från tillverkaren i Asien och därför är leveranstiden lite längre. Vi har valt att inte ha något svenskt lager för att hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt.


Är det säkert att handla hos er?
Ja det är säkert. Vi är ett svenskt företag med personal i Sverige precis som vilket annat bolag som helst. Enda skillnaden är att vi inte tar hem produkter från Asien och lägger på ett mellanlager i Sverige utan skickar varorna direkt från tillverkaren. Väldigt mycket av det vi handlar i Sverige tillverkas i Asien så det är ingen skillnad på våra produkter, bara hanteringen.
Självklart har du som vanligt ångerrätt och reklamationsrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen och då är det med oss direkt du har kontakt.


Jag upptäckte ett fel i min beställning, kan jag ändra den?
Ja du kan ändra din beställning tills det att du fått epost bekräftelse att beställningen är skickad. Är beställningen redan skickad får du lov att utnyttja returrätten och sända tillbaka dina varor till oss när du mottagit dem.
Kontakta oss så fort som möjligt så löser vi det.


Jag har köpte flera produkter men det saknas saker i paketet?
Köper man flera produkter kan dessa komma som flera paket. Detta sker då det är olika tillverkare i Asien som skickar varorna. Om du avvaktar en tid skall du se att det kommer fler paket till dig med resterande produkter du beställt.


Kan jag få ett spårningsnummer för att se vart mitt paket är någonstans?
Ja det kan du. Vi skickar inte ut spårningsnummer per automatik men om du kontaktar oss kan vi plocka fram detta. Notera dock att små paket endast får ett förenklat spårningsnummer och du ser då endast vilket land som hanterade varan sist.


Mitt paket har ännu inte kommit och det har gått mer än 45 dagar, vad ska jag göra?
Kontakta oss. Det ska inte ta längre än 45 dagar att få leverans från oss. Normalt tar det inte mer än 30 dagar. Men om varan inte kommer fram får du dina pengar tillbaka eller så ser vi till att nya produkter skickas utan extra kostnad.


Hur kontaktar jag er?
Lättast är att använda vårt kontaktformulär som du hittar på denna länk. Du kan även skicka e-post till info@pryljakt.nu
Vi svarar normalt på alla inkommande mail inom 2 arbetsdagar.